2017. aug 02.

Egy tüntetés pofátlansága

írta: Csonka Ákos
Egy tüntetés pofátlansága

Majd hanyatt estem, amikor megláttam Bugár Béla facebook posztját, illetve Érsek Árpádot azokon a képeken, melyek a szoroskői, R2-es gyorsforgalmi útért rendezett tüntetésen készültek. A múlt héten cikkeztem róla, hogy Érsek nagy mellénnyel jelentette be, ad abszurd módon 75 millió euróért építenek meg egy 4,4 kilométer hosszúságú nem tervezett autópályaszakaszt Árvában, miközben Gömörben az R2-est éppen leállították forráshiányra hivatkozva.

collage-14.jpeg

Mindezek után közlekedésügyi miniszterként és parlamenti alelnökként kimenni a terepre és olyan táblát vinni, hogy „Kell az R2!” szerintem nettó pofátlanság. Kevesebb abszurd dolgot tudok ennél elképzelni.

Egy tüntetés általában annak a kifejezése, hogy a nép valamivel nem ért egyet, illetve ellenzi azt. Egy ilyen tiltakozásba akár politikusok is bekapcsolódhatnak, amennyiben nincsenek olyan hatalmi pozícióban, hogy képesek lennének a folyamatok befolyásolására. A mostani helyzet viszont pont hogy nem olyan, hiszen Érsek Árpád közlekedésügyi miniszter, tehát az adott terület legfelsőbb döntéshozója.
Ennek kapcsán több kérdés is felmerül bennem.

Ezek tényleg teljesen hülyének nézik az embereket?
Ha kiállok egy tüntetésre, ami nekem szól, akkor kvázi magamnak üzenek, ami komoly pszichikai problémákat feltételez, vagy csak simán hülyének nézem az embereket, és elhitetem velük, hogy valójában velük vagyok és igazuk van, csak egy felettem álló „csúf, gonosz akárki” meggátolja, hogy segítsek. Annyira viszont azért nem vagyok tökös gyerek, hogy a csúf, gonosz felettem állókkal szembeszálljak, mert még megfenyítenek, és akkor oda a zsíros pozíció… Így hát kettős beszédet használok – aminek Bugár Béla a mestere.
Ez viszont az emberek hülyének nézése és nettó pofátlanság.

Bár Érsek a miniszter, de ténylegesen semmi köze a tárcához, és a háttérből intézik helyette a dolgokat, melyekre a legcsekélyebb befolyása sincsen.
Többször felkapta már a média, hogy Érsek valójában csak biodíszletként funkcionál a közlekedésügyi minisztériumban, valós ráhatása a dolgokra viszont szinte egyáltalán nincsen, és a smeres államtitkár (Viktor Stromček), illetve főnökei (Ficoék) intézik a dolgokat. Ennek fényében Érsek valóban egyetért a tüntetőkkel, és akár még őszintén csatlakozik is hozzájuk, de tenni ezen felül nem sokat tud pozíciójából kifolyólag sem.
A konklúzió ugyanaz: ez nettó pofátlanság és színtisztán hülyének nézik az embereket.

A harmadik eshetőségről is gyakran cikkezett a sajtó az elmúlt egy évben, mégpedig, hogy az uniós források már jó előre le vannak osztva. Minden egyes centnek precíz pontossággal megvan a maga helye, ebben viszont sem az R2-es, sem más Dél-Szlovákia számára fontos tényező nem szerepel, így tüntetéssel és egyéb parasztvakítással kell homokot hinteni az emberek szemébe, hogy ne figyeljenek a valóságra.
Ezzel azonban színtisztán hülyének nézik az embereket, és ez az egész nettó pofátlanság.

A tüntetés pikantériája, hogy míg a politikus urak a kamerák kereszttüzében tetszelegtek, addig a tüntetők táblái között látható volt olyan is, ami éppen az ő tehetetlenségükre mutat rá: Fico↓Danko↓Bugár↓

tunt.jpg

Megjelent a Felvidék.Ma hírportálon. 

Szólj hozzá